torsdag 16 januari 2014

Kläder till dockorna

Då jag var iväg för att köpa Micki dockskåpet som jag berättat om tidigare idag, var jag även inom byns Röda Korsets butik. Jag brukar av någon anledning alltid fynda på detta stället. Idag hittade jag en låda med massor av kläder till pyttesmå dockor. Plockade åt mig nästan allt från lådan. Kläderna passade perfekt till Lundby-dockorna. Så nu har många av mina dockor fått nya kläder, och ännu blev det kläder över.

Killen som har suttit två år i badkaret för att han inte hade kläder kunde äntligen kliva ur badkaret idag tack vara att jag hittade nya passande kläder. Även tjejen i gul klänning kunde skryta av nya kläder efter shoppingrundan idag.

Idag har ungdomarna varit på shoppingrunda som heter dugar. Alla papperspåsarna är fyllda med kläder. Även dessa påsar hittade jag i lådan med småprylar. Ungdomarna fick även en trumma dom kan spela på. 

En docka till bebisen fick också följa med hem idag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar